Lokalizacja
Opis: W trakcie przygotowania śmigłowca do dyżuru, podczas wykonywania przeglądu przedlotowego pilot przeprowadzał test systemów automatycznej kontroli pracy silników FADEC. Test FADEC silnika Nr 2 nie przebiegł normalnie, pojawiła się przestroga IDLE, mimo, że przełącznik sterowania silnikiem Nr 2 był w pozycji OFF. Po wyłączeniu zasilania i przełączeniu przełącznika z pozycji OFF na IDLE i ponownie na OFF wszystko wróciło do normy. Mimo tego pilot zdecydował się zawiesić śmigłowiec w eksploatacji i o zaistniałej sytuacji powiadomił dyżurnego inżyniera. Przybyły mechanik wymienił przełącznik ENGINE MODE SELECTOR prawego silnika na nowy zgodnie z AMM 30-11-20;8-1. Wykonał test funkcjonalny pulpitu 20VE zgodnie z AMM 31-11-20;5-1. Pilot wykonał uruchomienie silników w celu sprawdzenia poprawności funkcjonowania układów, próba bez uwag. Śmigłowiec dopuszczono do dalszej eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: EPGL, Gliwice
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 263/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0263_u.pdf | 196.86 KB |