Lokalizacja
Opis: W chwili startu śmigłowca, do przećwiczenia symulacji awarii jednego z silników na pokładzie śmigłowca oprócz załogi znajdowało się trzech ratowników GOPR. W tej fazie lotu następował przyrost pionowej prędkości opadania i osiągnął wartość maksymalną 2144 ft/min. W celu zmniejszenia pionowej prędkości opadania kontrolowany pilot zwiększył kąt nastawienia dźwigni skoku i mocy do maksymalnego co doprowadziło do przekroczenia ograniczenia momentów obrotowych (TRQ): na lewym silniku do wartości 95,79 % , na silniku prawym do wartości 96,334 % w czasie 0,1 sekundy. Po spadku obrotów wirnika nośnego poniżej 92 % nastąpiła DEZAKTYWACJA trybu szkoleniowego i powrót do lotu dwusilnikowego w pełnym zakresie pracy. Załoga o przekroczeniu momentu obrotowego (TRQ) na obu silnikach poinformowała Centrum Koordynacji Technicznej, Dział Zarządzania Bezpieczeństwem LPR oraz producenta Airbus Helicopters Deutschland. Śmigłowiec odstawiono od lotów. Po przeglądzie śmigłowiec został przywrócony do dalszej eksploatacji.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Jeżów Sudecki (EPJS)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 2624/16
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2016_2624_rk.pdf | 209.83 KB |