Dwukrotne przerwanie rozbiegu przez załogę samolotu Boeing 737-500 SP-LKF spowodowane zadziałaniem sygnalizacji błędnej konfiguracji do startu 20/11

Data zdarzenia: 
4 January, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Belgium
50° 54' 29.8404" N, 4° 29' 51.5652" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 20/11

Miejsce zdarzenia: lotnisko Bruksela (EBBR)
Państwo: Belgia

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 737-500
Znaki rejestracyjne: SP-LKF

Przyczyna incydentu:
Niewłaściwe sprawdzenie przez załogę poprawności położenia i umiejscowienia w wycięciu
blokującym dźwigni hamulców aerodynamicznych co powodowało zadziałanie sygnalizacji
dźwiękowej ostrzegającej o błędnej konfiguracji do startu.

Zalecenia profilaktyczne:
O zaistniałym zdarzeniu poinformować wszystkich pilotów Operatora.

ZałącznikWielkość
2011_20_U.pdf55.82 KB
comments powered by Disqus