Usterka pompy paliwowej jako przyczyna nieprawidłowej pracy silnika po naprawie w śmigłowcu EC 135 P2+ 269/14

Data zdarzenia: 
4 March, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

EPBC, Warszawa/Babice
Poland
52° 16' 21.702" N, 20° 57' 57.7224" E

Opis: Po zabudowie na śmigłowiec silnika po naprawie, dokonywano sprawdzeń zgodnie z EMM (Engine Maintenace Manual). W trakcie ich wykonywania na ziemi, podczas sprawdzenia przełączania pracy silników między trybami Auto/Manual/Auto zgodnie z EMM 73-21-10 p. 6B na silniku nr S/N: 0806 przy przejściu z trybu auto na manual nastąpił spadek parametru N1 z 85% na 83.8% oraz spadek przepływu paliwa. Po 20 sekundach powrotne przełączenie na tryb auto spowodowało wzrost parametru N1 z 83.9% na 88.2%, znaczny wzrost TOT oraz znaczny wzrost TRQ z 53% na 74% przy dopuszczalnym wzroście o 10%. Zgodnie z troubleshooting wykonano czyszczenie przestrzeni wokół uszczelnienia węglowego przy łożysku nr 8 (kanał ciśnienia P3). Kolejna próba nie przyniosła pożądanych rezultatów. W dniu 05.03.2014 r. zdemontowano pompę paliwową silnika Nr 2 i zabudowano sprawną z innego śmigłowca. W dniu 06.03.2014 r. dokonano sprawdzenia trybu Auto/Manual/Auto, parametry zgodne z WT. Niesprawna pompa paliwowa, zabudowana uprzednio na silniku Nr 2 została przekazana do zakładu naprawczego.

Miejsce zdarzenia: EPBC, Warszawa/Babice

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 269/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0269_u.pdf196.37 KB
comments powered by Disqus