Lokalizacja
Opis: W dniu 06.10.2013 r. podczas lotu ratowniczego, po zabraniu poszkodowanego na pokład doszło
do przekroczenia ograniczenia napędu śmigłowca, polegającego na chwilowym użyciu nadmiernej mocy w stosunku do prędkości postępowej. Nastąpił wzrost momentu obrotowego TRQ na czas około 3 sekund do wartości 70,83% dla silnika nr 1 i 70,39% dla silnika nr 2, przy prędkości postępowej V=87,5 kts. Powyższe wymaga podjęcia działań obsługowych, w których konieczny jest przegląd mocowania łopat wirnika głównego. Po zakończonym dyżurze, pilot, zgodnie z przyjętą procedurą, przesłał pliki UMS do serwera. Załoga mogła nie zdawać sobie sprawy z zaistnienia przekroczenia. Dyżurny inżynier dokonał ich sprawdzenia, stwierdził przekroczenie i wysłał do bazy informację o zawieszeniu śmigłowca do czasu wykonania przeglądu przez mechaników. O zaistniałym zdarzeniu powiadomiono producenta śmigłowca (ECD), uzyskując jego akceptację na wykonanie przeglądu bez konieczności demontażu łopat wirnika głównego śmigłowca.
Miejsce zdarzenia: Baza HEMS w Sanoku
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1605/13
Powiązane raporty: 1987/13
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1605_u.pdf | 220.97 KB |
2013_1987_u.pdf | 220.74 KB |