Lokalizacja
Opis: Podczas wykonywania podejścia ILS do pasa 28 na lotnisku Poznań-Ławica (EPPO), po wypuszczeniu podwozia, nie zaświeciła się (zielona) lampka sygnalizacji wypuszczenia i zablokowania podwozia przedniego. Załoga o godz. 05:26 UTC wykonała procedurę odejścia na drugi krąg (go-around) oraz listę kontrolną (EMER/ABNORMAL Procedures) - przeprowadzono procedurę awaryjnego wypuszczenia podwozia zgodnie z ww. listą kontrolną oraz wykonano przelot na małej wysokości wzdłuż drogi startowej (low pass) w celu potwierdzenia wypuszczenia podwozia przez służby lotniskowe w EPPO. Dyżurny Operacyjny Portu Lotniczego (DOPL) stwierdził, że podwozie wydaje się być poprawnie wypuszczone. Ze względu na słabe, pogarszające się warunki atmosferyczne na lotnisku EPPO (RVR od 450 do 900 m) kapitan podjął decyzję o powrocie na lotnisko startu EPWR (Wrocław-Strachowice), gdzie wykonano powtórnie przelot na niskiej wysokości nad częścią trawiastą pomiędzy DS a DK „B” w celu ponownego potwierdzenia wypuszczenia podwozia. DOPL potwierdził Kontrolerowi TWR, że przednie podwozie jest wysunięte. Wykonano lądowanie na RWY 29 lotniska EPWR w asyście Lotniskowej Straży Pożarnej i lekarza. Lądowanie odbyło się bezpiecznie, bez następstw, ok. godz. 06:40 UTC. Sytuacja nie miała wpływu na inny ruch lotniczy.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Poznań-Ławica (EPPO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Cessna 510 Mustang
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1588/13
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2013_1588_rk.pdf | 219.37 KB |