Nie zastosowanie się załogi samolotu An-30 do propozycji kontrolera APP EPWA 1024/14

Data zdarzenia: 
9 July, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Warszawa/Babice (EPBC)
Poland
52° 16' 9.0588" N, 20° 54' 25.9812" E

 Opis: Naruszenie przez załogę samolotu aktywnej strefy lotów termicznych lotniska Babice (EPBC). Kontroler organu kontroli zbliżania (APP EPWA) przekazał załodze samolotu informacje o aktywnej strefie do wysokości 5000 stóp wraz z propozycją opóźnienia wlotu lub zwiększenia wysokości przelotu. Załoga samolotu obydwie propozycje odrzuciła, powołując się na międzynarodową umowę, a następnie kontynuowała lot w aktywnej strefie na wysokości 4000 stóp. Kontroler APP EPWA poinformował załogę samolotu o naruszeniu strefy oraz braku możliwości zapewnienia separacji. Załoga samolotu zadeklarowała utrzymywanie wzmożonej ostrożności. Kontroler APP EPWA poinformował o naruszeniu strefy kierownika lotów szybowcowych lotniska EPBC, który przekazał informację, że w strefie nie ma szybowców na wysokości kolizyjnej z przelotem.

Miejsce zdarzenia: Warszawa/Babice (EPBC)
 
Państwo: Polska
 
Rodzaj i typ statku powietrznego: An-30
 
Znaki rejestracyjne:
 
Numer akt: 1024/14
 
Powiązane raporty:
ZałącznikWielkość
2014_1024_u.pdf203.72 KB
comments powered by Disqus