Lokalizacja
Opis: W czasie lotu powrotnego do bazy pilot zauważył różnicę wskazań na obrotomierzu trójwskazówkowym (wskazówki prędkości obrotów turbin napędowych silników n2 – „1”, „2” i wskazówka prędkości obrotów wirnika głównego RPM – „R”). Przyrząd prawidłowo pokazywał jednakowe wskazania obrotów turbiny napędowej n2 silnika nr 1 i obrotów wirnika głównego R, natomiast wskazania obrotów turbiny napędowej n2 silnika nr 2 były zawyżone o około 4 – 5%. Pilot kontynuował lot do bazy, podejrzewając usterkę przyrzadu. Po wylądowaniu i wyłączeniu silników, wskazania obrotów turbiny napędowej n2 silnika nr 2 były zawyżone o około 15%. Pilot zawiesił śmigłowiec w eksploatacji i zgłosił zdarzenie zgodnie z obowiązującą procedurą. Mechanik dokonał diagnostyki usterki, potwierdzając niesprawność obrotomierza trójwskazówkowego (Triple Indicator).
Miejsce zdarzenia: lotnisko Poznań-Ławica (EPPO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1306/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1306_rk.pdf | 211.36 KB |