Zawieszenie w eksploatacji z powodu sygnalizacji opiłkowania w przekładni głównej śmigłowca EC 135 P2+ 831/14

Data zdarzenia: 
11 June, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko Olsztyn-Dajtki (EPOD)
Poland
53° 46' 14.9484" N, 20° 25' 23.6316" E
Opis: W dniu 11 czerwca 2014 roku załoga dyżurna Filii w Olsztynie otrzymała zadanie wykonania misji HEMS do wypadku komunikacyjnego. Po uruchomieniu silników na ekranie CAD wyświetliła się przestroga XMSN CHIP. Zadanie zostało przerwane, a śmigłowiec zawieszony w eksploatacji. Personel techniczny SOT dokonał sprawdzenia na okoliczność  piłkowania. Stwierdzono opiłek kat. A na wykrywaczu opiłków przekładni głównej oraz na filtrze oleju. Wykonano czyszczenie wykrywacza opiłków, czyszczenie filtra, płukanie przekładni oraz sprawdzenie gniazda wykrywacza opiłków, zgodnie z AMM 63-40-00,6-1 Main Transmission Monitoring System Inspection. Pobrano próbkę oleju. Powyższe zdarzenie wystąpiło przy nalocie śmigłowca 1294:14 FH i 5192 lądowaniach. Była to szósta sygnalizacja XMSN CHIP podczas rozruchu śmigłowca. Przeprowadzono uruchomienie śmigłowca na ziemi – bez uwag. Śmigłowiec został dopuszczony do dalszej eksploatacji. 
 
Miejsce zdarzenia: lotnisko Olsztyn-Dajtki (EPOD)
 
Państwo: Polska
 
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
 
Znaki rejestracyjne:
 
Numer akt: 831/14
 

Powiązane raporty: 

ZałącznikWielkość
2014_0831_u.pdf222.58 KB
comments powered by Disqus