Fałszywa sygnalizacja usterki systemu odladzania skrzydła samolotu Embraer 170 SP-LDD z nieznanych przyczyn 14/08

Data zdarzenia: 
14 January, 2008 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 45.0504" N, 20° 58' 0.966" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 14/08

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 170
Znaki rejestracyjne: SP-LDD

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na wystąpieniu sygnalizacji ANTI-ICE WING 1
LEAKAGE, było wygenerowanie fałszywego sygnału przez system wykrywania przegrzania
systemu odladzania lewego skrzydła (wing anti-ice overheat detection system) z nieustalonego
powodu.

Zalecenia profilaktyczne:
PKBWL nie formułuje zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2008_14_U.pdf55.57 KB
comments powered by Disqus