Włączenie się sygnalizacji obecności opiłków w przekładni głownej w śmigłowcu Eurocopter 135P2+ SP-HXN 898/10

Data zdarzenia: 
15 August, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
53° 6' 25.074" N, 17° 57' 54.6408" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 898/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec EuroCopter EC135P2+
Znaki rejestracyjne: SP-HXA

Prawdopodobna przyczyną incydentu:
Polegającego na zapaleniu się przestrogi XMNS CHIP (opiłki w przekładni głównej) były
pozostałości poprodukcyjne i/lub szlam powstały w wyniku docierania się metalowych
elementów przekładni w trakcie eksploatacji.

Nie zaproponowano środków profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_898_U.pdf58.18 KB
comments powered by Disqus