Lokalizacja
Opis: W dniu 16 marca 2012 roku o godzinie 9.58 doszło do niebezpiecznego zbliżenia dwóch samolotów w rejonie punktu nawigacyjnego DAR. Samolot B77W wykonywał lot z lotniska Chicago O’Hare (KORD) na lotnisko Abu Dhabi (OMAA) na poziomie lotu (FL) 330 i utrzymywał łączność z organem kontroli obszaru sektora ACC Warszawa. Samolot CRJ9 wykonywał lot z lotniska Gdańsk – Rębiechowo (EPGD) na lotnisko Kopenhaga Kastrup (EKCH) i utrzymywał łączność z organem kontroli zbliżania APP EPGD otrzymał zezwolenie na wznoszenie do FL 270. Kontroler APP EPGD po koordynacji z sektorem ACC Malmoe zezwolił CRJ9 na lot po prostej do punktu nawigacyjnego VENOM i na dalsze wznoszenie do FL340. O godzinie 09.58 na FL323 CRJ9 zgłosił wygenerowanie przez pokładowy system ostrzegania o kolizji (ACAS) polecenia wykonania zniżania (RA - DESCEND) i obniżył lot do FL 320. W tym czasie B77W zgłosił wygenerowanie przez ACAS polecenia wykonania wznoszenia (RA - CLIMB) i wzniósł się do FL 331. Po rozwiązaniu konfliktu załogi samolotów kontynuowały dalszy lot.
Miejsce zdarzenia: FIR Warszawa (EPWW)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Boeing 777-300 ER i Bombardier CRJ 900
Znaki rejestracyjne: A6-ETD i OY-KFD
Numer akt: 185/12
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2012_0185_u.pdf | 198.96 KB |
2012_0185_rk_pkbwl.pdf | 493.02 KB |