Lokalizacja
Opis: Około godziny 12:30 pilot uruchomił śmigłowiec i po kilkuminutowym podgrzaniu układu napędowego oraz po uzyskaniu zgody z TWR (EPMO) przebazował śmigłowiec w rejon heliportu. Kołowanie w uzgodniony rejon obyło się w zawisie nad drogami kołowania. W następnej kolejności pilot przystąpił do prezentacji możliwości śmigłowca w zawisie. Wykonał kilka startów i lądowań. Kontrolując parametry pracy układu napędowego pilot wykonywał loty na wysokości 1,5 ÷ 2 m przemieszczając się bokiem a także wykonując obroty w prawo i w lewo o 90º i 180º stopni. W trakcie kolejnej prezentacji obrotu w lewo manewrem rozpoczętym z kursem południowym, kadłub śmigłowca pochylił się w prawo przechodząc na zniżanie. Pilot zareagował intuicyjnie wychylając drążek sterowy w stronę przeciwną, chcąc wyrównać lot. W tym czasie prawa płoza śmigłowca wbiła się w część trawiastą lotniska potęgując moment przechylający w prawo. W chwilę po tym łopaty wirnika nośnego uległy destrukcji zderzając się z ziemią. Doszło do upadku śmigłowca na prawy bok, pilot wyłączył silnik kranem odcinającym paliwo. Pilot i pasażer opuścili kabinę śmigłowca o własnych siłach nie odnosząc żadnych obrażeń.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Modlin (EPMO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Dynali H3 EasyFlyer”Sport”
Znaki rejestracyjne: SP-HELI
Numer akt: 3088/17
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20173088raportwstpny.pdf | 367.16 KB |
raport_koncowy_3088_17.pdf | 2.6 MB |