Wystąpienie sygnalizacji "L BLEED LEAK" na pokładzie samolotu Bombardier BD-100/CL-300 SP-ZSZ spowodowane nieszczelnością kanału upustu powietrza lewego silnika 214/10

Data zdarzenia: 
17 March, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Kenya
1° 19' 1.8948" S, 36° 55' 53.9688" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 214/10

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Nairobi (HKJK)
Państwo: Kenia

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300
Znaki rejestracyjne: SP-ZSZ

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na wystąpieniu sygnalizacji „L BLEED LEAK”, była
nieszczelność złącza kanału upustu powietrza lewego silnika z nieustalonego powodu,
wyeliminowana przez wymianę metalowej uszczelki i wymianę opaski zaciskowej na
przewodzie upustowym (zgodnie z instrukcjami wytwórcy samolotu).

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje działania profilaktyczne podjęte przez Blue Jet:
Powiadomienie pilotów Blue Jet o zdarzeniu.
Komisja nie formułuje zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_214_U.pdf56.6 KB
comments powered by Disqus