Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania, na wysokości 150 ft AGL pojawił się komunikat N/W STRG FAULT. Dowódca (PNF) zastosował procedurę go around dla uzyskania czasu na rozwiązanie
problemu. Po nieudanej próbie usunięcia usterki w locie nastąpiła zmiana pilota lecącego (CPTPF / FO-PNF) i wykonane zostało drugie podejście zakończone normalnym lądowaniem oraz
opuszczeniem pasa startowego, po czym załoga poprosiła o holowanie do miejsca postojowego. Po nawiązaniu kontaktu z MCC Operatora zastosowano procedurę MEL 32-51-01A (cat.A) i otwarto DIR P3287. W konsekwencji zastosowanego MEL załoga wykonała dalsze operacje, w tym przebazowanie samolotu lotem technicznym do bazy technicznej w Katowicach, gdzie służby techniczne stwierdziły nieprawidłowe działanie czujnika sterownia kołem podwozia przedniego. Czujnik zgodnie z dokumentacją producenta AMM został wymieniony, testy nie wykazały dalszego występowania błędu, w skutek czego zamknięto DIR i dopuszczono samolot do użytkowania.
Miejsce zdarzenia: Port lotniczy Szarm el-Szejk
Państwo: Egipt
Rodzaj i typ statku powietrznego: Airbus A320-214
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 888/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_0888_u.pdf | 204.23 KB |