Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 565/10
Miejsce zdarzenia: TMA Barcelona (LEBL)
Państwo: Hiszpania
Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Boeing 737-300
Znaki rejestracyjne: SP-HAA
Przyczyna incydentu:
Nieutrzymanie przez załogę samolotu SP-HAA zalecanej prędkości pionowego wznoszenia
1000 ft/min w końcowej fazie (1000 ft przed osiągnięciem nakazanego poziomu) dolotu do
nakazanego poziomu FL 140.
Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu incydentu była chęć jak najszybszego opuszczenia przez
statek powietrzny napotkanego obszaru gwałtownych turbulencji i zastosowania modu „Max rate
climb”.
Zalecenia profilaktyczne:
• Przypomnieć załogom operatora o konieczności zastosowania się do istniejącego zalecenia
ograniczenia pionowej prędkości 1000 ft/min na 1000 ft przed osiągnięciem nakazanego
poziomu/wysokości lotu;
• O zaistniałym zdarzeniu powiadomić pilotów operatora.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_565_U.pdf | 61.9 KB |