Lokalizacja
Opis: Podczas podejścia do lądowania, gdy pilot był na wysokości około 50 m znalazł się we wznoszącej masie powietrza. Wykonał zakręt o 360 stopni. Po zakręcie i locie po prostej w kierunku miejsca lądowania, gdy pilot znalazł się na wysokości 35 m nad ziemią nastąpiła deformacja połowy czaszy paralotni (klapa) a następnie obrót o 180 stopni. Po wyprowadzeniu klapy nastąpiło skręcenie w taśmach paralotni. Po wyprowadzeniu skrzydła i odkręceniu taśm – poprzez rozciągnięcie taśm na boki skrzydło paralotni skoczyło do przodu wyprzedzając pilota i ustawiło się wlotami komór ku ziemi. Pilot przyhamował paralotnię i siłą grawitacji, na zasadzie wahadła, wleciał pod skrzydło. Niestety wysokość nad gruntem, na której się znalazł nie pozwoliła na kontynuowanie lotu. Zdążył się jednak wysunąć lekko z uprzęży i przyziemił piętami, a następnie wylądował na uprzęży – na nogach i pośladkach. Po tym zdarzeniu zameldował przez radio o bólu w plecach i „że na razie nie będzie się ruszał”. Po 10 minutach od lądowania pilot został przetransportowany na start. Po ustaleniu stanu zdrowia i samopoczucia zostało wezwane pogotowie ratunkowe, a po kolejnych 10 minutach pilot został przetransportowany na Szpitalny Oddział Ratunkowy w Słupsku. Po około 2h od zdarzenia pilot poinformował, że ma ogólne potłuczenia i pęknięcie kości guzicznej. Tego samego dnia został on wypisany do domu ze szpitala.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Słupsk-Krępa (EPSK)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Zenith L
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 556/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0556_u.pdf | 261.17 KB |