Lokalizacja
Opis: Po analizie trendów silnikowych samolotu SP-LIF (zgranych z rejestratorów 21.11.2014 – piątek) stwierdzono w dn. 24.11.2014 (poniedziałek) przekroczenie temperatury EGT (Exhaust Gas
Temperature) oraz nieznacznie większe zużycie paliwa FF (Fuel Flow) na prawym silniku o numerze ESN 193449. Na tej podstawie dział TZAE LOTAMS zlecił inspekcję boroskopową (BSI), podejrzewając podobne uszkodzenia jak stwierdzone poprzednio na samolotach EMB 175 SP-LIC oraz SP-LIO, które wykazywały podobne symptomy. Raport BSI potwierdził te przypuszczenia: silnik został uszkodzony w wyniku rotor stator contact, stwierdzono uszkodzenia STG5 HPC, które dyskwalifikują silnik. Silnik został wymieniony. Wysłano notyfikację do GE.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Embraer 175
Znaki rejestracyjne: SP-LIF
Numer akt: 2097/14
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2014_2097_rk.pdf | 226.07 KB |