Dekompresja kabiny samolotu Hawker 900XP EC-KMT po osiągnięciu FL355 i lądowanie awaryjne 1110/10

Data zdarzenia: 
30 September, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 25' 15.348" N, 16° 49' 36.8868" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1110/10

Miejsce zdarzenia: start z (EPWA), lądowanie awaryjne na (EPPO)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Hawker Beechcraft 900XP
Znaki rejestracyjne: EC-KMT

Przyczyną incydentu polegającego na dekompresji kabiny podczas lotu po osiagnięciu
FL355, a w wyniku tego zgłoszenia sytuacji emergency i lądowania na lotnisku Poznań-
Ławica [EPPO] była utrata szczelności pokładowego systemu klimatyzacyjnego wskutek
rozszczelnienia połączenia kanału separatora wody (water duct) z kanałem tłumika
(silencer duct), spowodowanego błędem montażu podczas przeglądu wykonanego przez
personel obsługowy firmy Corjet.

PKBWL akceptuje zalecenia profilaktyczne zaproponowane przez GESTAIR Private Jets,
polegające na szczegółowszym uzupełnieniu przez Wytwórcę samolotu procedur wykonawczych
lub zmianie projektu i wprowadzeniu tymczasowej procedury zastępczej, w pełni gwarantującej
prawidłowe wykonanie obsługi.

ZałącznikWielkość
Uchwała23.22 KB
Uchwała - wersja angielska18.21 KB
comments powered by Disqus