Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 625/10
Miejsce zdarzenia: Koniecwałd k/Sztumu
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: motolotnia Hazard 15S
Znaki rejestracyjne: SP-MGKO
Przyczynami wypadku lotniczego było:
1. Dokonanie zmian konstrukcyjnych skrzydła motolotni, powodujących zmniejszenie
stateczności poprzecznej;
2. Wykonanie lotu przy ciężarze startowym przekraczającym maksymalny ciężar startowy;
3. Uruchomienie spadochronowego systemu ratunkowego bez uprzedniego wyłączenia silnika.
Okoliczności sprzyjające zaistnieniu zdarzenia lotniczego:
− Występowanie turbulencji termicznej powietrza;
− Wykonywanie przez pilota lotu pod wpływem alkoholu.
Zalecenia profilaktyczne:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi
w trakcie badania zdarzenia materiałami nie zaproponowała zaleceń profilaktycznych.
Komentarz Komisji:
W przypadku, kiedy spadochronowy system ratunkowy montowany jest przed śmigłem statku
powietrznego, właściciele i użytkownicy takich statków powietrznych, przy zachowaniu
wymagań technicznych, powinni rozważyć zabudowanie uchwytu odpalania systemu
sprzężonego z wyłącznikiem zapłonu silnika.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_625_U.pdf | 60.46 KB |