Turbulencja

Lądowanie w części nieużytkowej lotniska EPGI syzbowca ASW20FL 1842/17

Data zdarzenia: 
29 July, 2017 (godzina nieokreślona)

 Opis: Pilot szybowca ASW20FL po powrocie z wykonanego zadania, podczas zawodów szybowcowych przeciął metę wyznaczoną poprzez okrąg o promieniu 3 km od środka lotniska EPGI.

Zdarzenie lotnicze podczas podejścia do lądowania samolotu EKOLOT JK-05 Junior 1106/13

Data zdarzenia: 
22 July, 2013 (godzina nieokreślona)

 Opis: Podczas podejścia do lądowania na kierunku południowym, pilot odczuł silniejszy podmuch wiatru w wyniku czego samolot nie chciał się przyziemić.

Zderzenie z ziemią paralotni DESIRE M 301/07

Data zdarzenia: 
18 July, 2007 (godzina nieokreślona)

 Opis: Paralotnia podczas lotu obniżyła wysokość i następnie ponownie ją zwiększyła. Podczas wznoszenia nagle zaczęła się obracać, Pilot starał się rękoma kierować pociągając za linki.

Zderzenie z ziemią z dużą prędkością paralotni Lift 26 210/06

Data zdarzenia: 
26 July, 2006 (godzina nieokreślona)

 Opis: W dniu 26 lipca 2006 r., na byłym lotnisku wojskowym, niedaleko miejscowości Borsk, odbywały się loty na paralotniach. Do startu piloci używali wyciągarki mechanicznej.

Zdarzenie lotnicze podczas lądowania samolotu DHC-8-400 1702/16

Data zdarzenia: 
14 July, 2016 (godzina nieokreślona)

 Opis: Podczas rejsu na trasie EPKK-EPGD warunki atmosferyczne na lotnisku lądowania uległy pogorszeniu w stopniu nie pozwalającym na bezpieczne lądowanie.

Zdarzenie lotnicze podczas lądowania samolotu P2002JF 192/16

Data zdarzenia: 
7 February, 2016 (godzina nieokreślona)

 Opis: Przed wlotem w ATZ EPZR pilot potwierdził informatorowi FIS Kraków swoją decyzję o lądowaniu na EPZR mimo ponownej informacji o silnej turbulencji w rejonie. Przyziemienie nastąpił

Zdarzenie lotnicze podczas przelotu przez obszar silnej turbulencji samolotu Bombardier DH8D 766/12

Data zdarzenia: 
8 July, 2012 (godzina nieokreślona)

 Opis: Załoga wykonywała lot z Frankfurtu do Wrocławia. Na wysokości przelotowej poziom lotu 230, w FIR-ze Czeskim, samolot napotkał krótkotrwały obszar silnej turbulencji.

Zdarzenie lotnicze z udziałem samolotu Bombardier DHC-8-Q400 2553/15

Data zdarzenia: 
7 December, 2015 (godzina nieokreślona)

 Opis: Została przekroczona maksymalna prędkość na klapach=5 o wartość ok. 2-3 kts. Załoga zgłosiła zdarzenie do MCC. Po rejsie złożono raport ASR.

Miejsce zdarzenia: FIR EYFL