Głębokie, niekontrolowane obroty czaszy głównej Pilot 150 wskutek nieprawidłowego montażu soft linek 1139/11

Data zdarzenia: 
3 September, 2011 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 34' 22.5084" N, 20° 52' 6.3984" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1139/11

Miejsce zdarzenia: Chrcynno k/Nasielska
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: spadochron Pilot 150
Znaki rejestracyjne: -

Przyczyna incydentu:
Niewłaściwe połączenia wszystkich czterech taśm nośnych z linkami nośnymi za pomocą
tzw. „soft linek”. Błąd ten polegał na nieprawidłowym przełożeniu „soft linek” i braku
przyszycia metalowych kółek „soft linek” do taśm nośnych. Spowodowało to w trakcie
procesu otwarcia rozłączenie linek nośnych od jednej taśmy nośnej i głębokie,
niekontrolowane obroty czaszy. Skoczek wyczepiła czaszę główną i otworzyła czaszę
zapasową.

Zalecenia profilaktyczne:
Zwrócono uwagę, aby w trakcie układania czasz głównych zwracać uwagę na prawidłowość
połączenia taśm nośnych i linek

ZałącznikWielkość
2011_1139_U.pdf60.46 KB
comments powered by Disqus