Wykrycie pęknięcia wręgi F-2 śmigłowca Mi-2 Plus SP-ZXZ podczas okresowej kontroli 867/10

Data zdarzenia: 
4 August, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 16' 22.3824" N, 20° 54' 30.3912" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 867/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Babice (EPBC)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Mi-2 Plus
Znaki rejestracyjne: SP-ZXZ

Prawdopodobna przyczyną incydentu:
Polegającego na pęknięciu w środkowej części wręgi F-2 było zmęczenie materiału podczas
długotrwałej eksploatacji.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Opracowanie przez producenta śmigłowca biuletynu na sprawdzanie wręg F-1 i F-2,
2. Dodatkowe sprawdzanie po 300 godzinach lotu wręg F-1 i F-2 na okoliczność pęknięć.

ZałącznikWielkość
2010_867_U.pdf59.18 KB
comments powered by Disqus