Stwierdzenie przez pilota awarii układu sterowania samolotu Cessna 152 SP-GND i lądowanie na najbliższym lotnisku 369/09

Data zdarzenia: 
5 June, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
50° 6' 45.6732" N, 22° 0' 46.5948" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 369/09

Miejsce zdarzenia: po starcie z lotniska Rzeszów - Jasionka (EPRJ)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Cessna 152
Znaki rejestracyjne: SP-GND

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na przerwaniu wykonywanego zadania i wykonaniu
lądowania na najbliższym lotnisku po stwierdzeniu przez pilota awarii układu sterowania
prawą lotką było pęknięcie linki sterowania prawą lotką wskutek nieprawidłowego
zamontowania dźwigni widlastej Y układu napędowego lotek i steru wysokości, co miało
miejsce podczas przeglądu po roku eksploatacji.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje działania profilaktyczne podjęte przez FTO FlyPolska sp. z o.o.:
1. Dokonanie przeglądu linek układu sterowania przy kolejnym przeglądzie,
2. Omówienie zdarzenia na Konferencji Lotniczo-Technicznej FlyPolska,
3. Uczulenie kadry instruktorskiej na rzetelne wykonywanie przeglądów przedlotowyc

Zaleceń profilaktycznych Komisja nie formułuje.

ZałącznikWielkość
2009_369_U.pdf57.92 KB
comments powered by Disqus