Lokalizacja
Opis: W dniu 10.06.2018 r. uczennica- pilot, szkoląca się do licencji PPL(A) miała zaplanowany lot do strefy oraz na lotnisko Grądy (EPGY).Przed startem wykonano próbę silnika-wszystkie parametry były w normie. Rozpoczęto rozbieg i start z pasa RWY 10.Podczas wznoszenia zauważono, że wartości prędkości wznoszenia są mniejsze niż zazwyczaj lecz ocenili to jako efekt wysokiej temperatury otoczenia wynoszącej około 30°C.Po pierwszym zakręcie dało się wyczuć, ze moc silnika jest mniejsza niż zazwyczaj w porównywalnej temperaturze. Po 3 minutach lotu temperatura CH przekroczyła wartość maksymalną i wskazywała około 140°C. Instruktor przejął stery i rozpoczął redukowanie mocy silnika do mocy niezbędnej. Temperatura głowic cylindrów przestała rosnąć. W tej sytuacji pilot podjął decyzję o powrocie na lotnisko startu o czym poinformował Radio Babice. Lądowanie odbyło się bezpiecznie na pasie RWY10.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2002JF
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1557/18
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
informacja_o_zdarzeniu_1557_18.pdf | 208.45 KB |