Lokalizacja
Opis: 13 czerwca 2019 r. zgodnie z notyfikacją wysłaną do Urzędu Lotnictwa Cywilnego zaplanowano lot egzaminacyjny do licencji CPL(A). Egzaminowany pilot wystartował o godzinie 6:51 LMT1 do strefy pilotażu. Po wykonaniu zadania pilot wykonał przelot z lądowaniem na lotnisko EPBY. O godzinie 7:44 wystartował z lotniska EPBY na lotnisko EPWT przez lotnisko EPTO. Na lotnisku EPTO egzaminowany pilot wykonał procedurę „go around” na pełnych klapach, po czym skierował samolot na lotnisko EPWT. Zgodnie z wymaganiami protokołu egzaminacyjnego, pilot po dolocie do lotniska EPWT wykonał kilka kręgów. Po kolejnym starcie, schowaniu podwozia i klap, na wysokości ok. 300 ft AGL nastąpiło samoczynne i gwałtowne wyłączenie prawego silnika z jednoczesnym zatrzymaniem śmigła. Proces zatrzymania silnika był bardzo szybki i trwał około 3 - 5 sekund. Po przejęciu sterów przez egzaminatora wykonał on krąg do lądowania na wysokości około 300 ft AGL wykorzystując całą dostępną moc lewego silnika. Lądowanie odbyło się bez następstw na lotnisku EPWT o godzinie 8:40, po 56 minutach lotu od startu z lotniska EPBY. Podczas całego lotu parametry pracy obu silników mieściły się w normie.
Miejsce zdarzenia: lądowisko Watorowo (EPWT)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2006T
Znaki rejestracyjne: SP - DZW
Numer akt: 2185/19
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
uchwala_pkbwl_2185_19.pdf | 530.25 KB |