Zdarzenie samolotu BOEING 767-300 na lotnisku Warszawa-Okęcie 1369/12

Data zdarzenia: 
14 October, 2012 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 50.184" N, 20° 58' 7.5" E

Opis: Podczas podejścia do lądowania na pas 11 w WAW, po przestawieniu dźwigni klap w pozycję 30, na wysokości około 1300 stóp pojawiła się sygnalizacja TE FLAPS DISAGREE. Załoga przerwała podejście. Wykonano procedurę zgodnie z QRH 9.19 TRAILING EDGE FLAPS DISAGREE. Wykonano następne podejście. Lądowanie na klapach 20 przebiegło bez zakłóceń o godzinie 07:28 UTC. Załoga po lądowaniu dokonała wpisów do LDP 60 oraz wypełniła raport ASR. Samolot został wycofany z eksploatacji i przekazany służbom technicznym. Wymieniono Flap Load Relief Actuator, czyli element systemu zapobiegającego przekroczeniu dopuszczalnej prędkości na klapach 25 i 30. Przeprowadzono testy i dopuszczono samolot do eksploatacji.

Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot BOEING 767-300

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1369/12

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
20121369U.pdf192.67 KB
comments powered by Disqus