Awaria pompy paliwowej po starcie śmigłowca EC135P+ 444/14

Data zdarzenia: 
16 April, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Port Lotniczy Szczecin-Goleniów (EPSC)
Poland
53° 35' 4.9992" N, 14° 54' 6.9984" E

Opis: Po starcie z lotniska Szczecin-Goleniów pilot wykonał odlot na wznoszeniu do poziomu FL110. Na wysokości około 3200 stóp na wyświetlaczu CAD pojawiła się przestroga F PUMP AFT, co oznacza awarię lub pracę w stanie suchym (pompa nie jest zanurzona w paliwie) tylnej pompy przepompowującej. Główny zbiornik paliwa był prawie pełny a bezpiecznik pompy załączony. Zgodnie z zaleceniami listy kontrolnej w sytuacjach awaryjnych pilot wyłączył pompę. Pilot podjął decyzję o przerwaniu wykonywanego zadania i powrocie na lotnisko startu. O podjętej decyzji oraz o awarii pompy pilot poinformował kontrolera TWR lotniska Szczecin-Goleniów. Otrzymał zgodę na podejście do lądowania. Lądowanie nastąpiło o godzinie 14:32. Śmigłowiec został zawieszony w eksploatacji i przekazany do Stacji Obsługi Technicznej.

Miejsce zdarzenia: Port Lotniczy Szczecin-Goleniów (EPSC)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: EC135P+

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 444/14

Powiązane raporty:
 

ZałącznikWielkość
2014_0444_u.pdf167.8 KB
comments powered by Disqus