Zniszczenie samolotu PZL M-26 Iskierka SP-DIF wskutek twardego przyziemienia po przeciągnięciu 542/10

Data zdarzenia: 
16 June, 2010 - 09:44

Lokalizacja

Poland
50° 19' 24.4164" N, 21° 28' 29.7264" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 542/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Mielec (EPML)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot PZL M-26 Iskierka
Znaki rejestracyjne: SP-DIF

Przyczyna incydentu:
Błąd w technice pilotowania polegający na niewłaściwym planowaniu podejścia
do lądowania znad przeszkody i dopuszczenie do zmniejszenia prędkości lotu, co
doprowadziło do przeciągnięcia, a następnie przepadnięcia samolotu z wysokości kilku
metrów.
Wpływ na zaistnienie wypadku miało małe doświadczenie pilota na typie statku
powietrznego oraz w lądowaniu na celność znad przeszkody znajdującej się przed
progiem pasa.

Okolicznością sprzyjającą zaistnieniu wypadku było:
Nie branie pod uwagę wpływu rozgrzanego powietrza na zachowanie się samolotu,
a tym samym nie podchodzenie do lądowania z większą prędkością;

Zalecenia profilaktyczne:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi
w trakcie badania zdarzenia materiałami nie formułowała zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_542_U.pdf62 KB
comments powered by Disqus