Nierówna praca silnika samolotu Piper PA-34 Seneca SP-FMD spowodowana usterką układu zapłonowego 1174/10

Data zdarzenia: 
19 October, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 25' 6.5964" N, 16° 49' 48.8604" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1174/10

Miejsce zdarzenia: przelot nad lotniskiem Poznań - Ławica (EPPO)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-34 Seneca
Znaki rejestracyjne: SP-FMD

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na nierównej pracy prawego silnika było
uszkodzenie instalacji zapłonowej silnika – oderwanie się przewodu od kondensatora
w prawym iskrowniku.

Zalecenia profilaktyczne:
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych nie określa żadnych zaleceń
profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_1174_U.pdf57.83 KB
comments powered by Disqus

Maiłem przyjemność wtedy z

Maiłem przyjemność wtedy z lewego. Nie udało się podejść drugi raz wg proc. ILS Y rwy29. Po Low Pass na 800ft miała miejsce opisana wyżej sytuacja.
Pozdrawiam