Wykrycie pęknięcia sprężyny zastrzału podwozia samolotu ATR-42/500 SP-EDC podczas przeglądu przedlotowego 68/10

Data zdarzenia: 
20 January, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 9' 59.8356" N, 20° 58' 26.6124" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 68/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-42/500
Znaki rejestracyjne: SP-EDC

Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu, polegającego na pęknięciu sprężyny
zastrzału lewego podwozia głównego było zmęczenie materiału lub niewykryta w procesie
produkcji wada materiałowa.

Zalecenia profilaktyczne:
PKBWL akceptuje zalecenia w zakresie bezpieczeństwa, zaproponowane i wprowadzone przez
EuroLOT SA:
Przekazać informacje o zdarzeniu załogom przez publikację sprawozdania końcowego z
badania incydentu na wewnętrznym portalu EuroLOT SA.

ZałącznikWielkość
2010_68_U.pdf56.1 KB
comments powered by Disqus