Lokalizacja
Opis: Na poziomie FL140 piloci zauważyli, że lampka sygnalizacji załączenia pasów bezpieczeństwa na panelu Memo świeciła mimo, że przełącznik „Seat belts” na Overboard Panel był w pozycji wyłączony. Dodatkowo, intensywność świecenia sygnalizacji była większa niż przy normalnej pracy a ręczne sprawdzenie potwierdziło wydzielanie dużej ilości ciepła z okolicy lampki. W tym samym czasie personel pokładowy poinformował o nieprzyjemnym zapachu i dymie jaki pojawił się w przedziale pasażerskim w okolicy miejsc 2, 3 CD. Dodatkowo widoczny był efekt jasnej poświaty w szczelinie między półkami. Załoga lotnicza poinformowała służby ATC, wykonała właściwe listy kontrolne („Smoke” i „Elec Smoke”) oraz zdecydowała o powrocie na lotnisko startu, gdzie poproszono o pierwszeństwo do lądowania. Załoga pokładowa w pierwszej kolejności zmieniła miejsca pasażerom, którzy siedzieli bezpośrednio przy zagrożonych siedzenia, a następnie do ugaszenia pożaru użyła gaśnicy halonowej. Dalszy lot przebiegał bez przeszkód.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Okęcie
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot ATR 42-500
Znaki rejestracyjne:
Numer akt:
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
20090088U.pdf | 189.8 KB |