Przypadkowe wyczepienie taśm nośnych czaszy głównej Pilot 186 i lądowanie na czaszy zapasowej 1006/09

Data zdarzenia: 
21 November, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Michałków
Poland
51° 41' 59.7588" N, 17° 51' 3.996" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1006/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Ostrów Wlkp. - Michałków (EPOM)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: spadochron Pilot 186
Znaki rejestracyjne: -

Przyczyna incydentu:
niezamierzone uwolnienie uchwytu wyczepiania czaszy głównej z mocowania na tasmie
uprzęży, które nie zostało zidentyfikowane przez skoczka przed oddzieleniem sie od
samolotu. Uwolnienie uchwytu nastapiło najprawdopodobniej podczas wychodzenia na
zewnetrzny stopien samolotu SMG-92 „Turbofinist”. W czasie skoku uchwyt wyczepiania
został wyciagniety przez ped powietrza, co doprowadziło do wyczepienia tasm nosnych
czaszy głównej. Skoczek otworzył czasze zapasowa.

ZałącznikWielkość
2009_1006_U.pdf58.71 KB
comments powered by Disqus