Przebicie ogumienia przedniego i lewego głównego podwozia samolotu Piper PA-34 SP-TBR przez fragmenty szczotki odśnieżarki 1417/10

Data zdarzenia: 
21 December, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
53° 5' 53.1564" N, 17° 59' 32.3592" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1417/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Bydgoszcz - Szwederowo (EPBY)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Piper PA-34-220T Seneca V
Znaki rejestracyjne: SP-TBR

Przyczyną incydentu polegającego na utracie powietrza z ogumienia lewego podwozia
głównego oraz ogumienia podwozia przedniego było ich przebicie przez cienkie stalowe
druciki, pochodzące ze szczotki oczyszczarki maszyny do odśnieżania dróg startowych i
płyt postojowych, które nie został zebrane przez płytę magnetyczną oczyszczarki.

PKBWL akceptuje środki profilaktyczne podjęte przez badającego incydent – uczulenie Dyżurnych
Operacyjnych Portu i kierowców oczyszczarek, dokonujących oględzin nawierzchni po
oczyszczaniu, na możliwość powtarzania się tego zjawiska.

ZałącznikWielkość
2010_1417_U.pdf58.41 KB
comments powered by Disqus