Lokalizacja
Opis: W dniu zdarzenia załoga w składzie uczeń wraz z instruktorem odbywała lot szkolny. Start z lotniska EPBC nastąpił o godzinie 15:05,a planowany czas lotu wynosił 4 h i 30 min. Lot przebiegał normalnie. Po powrocie do EPBC załoga przystąpiła do wykonania procedury wypuszczenia podwozia. Pomimo kilkukrotnego przestawienia dźwigni podwozia w dolne położenie, brak było sygnalizacji wypuszczonego podwozia. W tej sytuacji, zgodnie z instrukcją „P2006T – Aircraft Flight Manual, Section 3 – Emergency procedures, LANDING GEAR SYSTEM FAILURES”, wykonano procedurę „EMERGENCY CHECKLIST LDG GEAR”. Próba awaryjnego wypuszczenia podwozia nie powiodła się. Załoga zgłosiła sytuację awaryjną kierującemu lotami na EPBC, a następnie wykonała niski przelot nad lotniskiem. Osoby znajdujące się na ziemi potwierdziły brak wypuszczonego podwozia. Po powiadomieniu służb lotniskowych i zapewnieniu asysty przeciwpożarowej załoga wylądowała ze schowanym podwoziem na trawiastej drodze startowej uszkadzając dolne poszycie kadłuba.
Miejsce zdarzenia: Lotnisko Warszawa-Babice (EPBC)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Tecnam P2006T
Znaki rejestracyjne: SP-MMB
Numer akt: 2022/2456
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2022_2456_rw.pdf | 1.13 MB |
2022_2456_rw_eng.pdf | 1014.8 KB |
2022-2456_rk.pdf | 1.14 MB |
2022-2456_rk_eng.pdf | 1.05 MB |
2022-2456_u.pdf | 140 KB |