Lokalizacja
Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 322/10
Miejsce zdarzenia: lądowisko przy Szpitalu Wojewódzkim w Kielcach
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: śmigłowiec Mi-2 Plus
Znaki rejestracyjne: SP-ZXT
Przyczyna incydentu:
Nie ustalono przyczyny zaistnienia incydentu:
W trakcie badania Komisja nie ustaliła jednoznacznej przyczyny wyłączenia się prawego silnika podczas zwiększania obrotów do mocy startowej, pomimo wykonania szeregu przedsięwzięć i czynności.
W ramach prowadzonego badania wykonano:
- obsługę 50 godzinną na pompie paliwowej PNRP prawego silnika;
- sprawdzono korek magnetyczny silnika;
- odpowietrzono układ paliwowy silnika ze wszystkich punktów instalacji;
- przegląd i przemycie dźwigni sterowania pompy paliwowej – Rozdział 6, pkt 12 IEiOT silnika GTD-350;
- sprawdzenie instalacji pulsatora paliwa (zawór i cewkę);
- przemyto dźwignię sterowania pompy paliwowej;
- sprawdzono szczelność przewodów instalacji paliwowej i SO.
Ponadto wykonano próbę silnika po uruchomieniu na ziemi, polegającą na wykonaniu wielokrotnego przemieszczania dźwigni skoku i mocy do zakresu startowego – reakcja pompy i narastanie mocy silnika prawidłowe, silnik uruchamia się również prawidłowo.
Śmigłowiec dopuszczono do dalszej eksploatacji.
Po zakończonym badaniu PKBWL nie sformułowała zaleceń profilaktycznych.
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2010_322_U.pdf | 60.45 KB |