Dwukrotne zasygnalizowanie 'no takeoff configuration' podczas kołowania samolotu Embraer 145 SP-LGG wywołane defektu przęłącznika w układzie hamulca postojowego 170/10

Data zdarzenia: 
25 February, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 10' 33.5424" N, 20° 57' 45.054" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 170/10

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 145
Znaki rejestracyjne: SP-LGG

Przyczyna incydentu:
W obu przypadkach (25.02.2010, LO3819 i 25.02.2010, LO417) przyczyną incydentu,
polegającego na wyświetleniu komunikatu ostrzegawczego „NO TAKEOFF
CONFIGURATION” podczas kołowania do startu, było wygenerowanie fałszywego sygnału
wskutek defektu przełącznika PRESSURE SWITCH w układzie hamulca postojowego.

W przypadku powtarzania się podobnych usterek Komisja zaleca użytkownikowi powiadamianie
producenta samolotu.

ZałącznikWielkość
2010_170_U.pdf55.75 KB
comments powered by Disqus