Zdarzenie samolotu PIPER PA-34-200T SENECA II SP-GKA na lotnisku w Dęblinie 670/12

Data zdarzenia: 
25 June, 2012 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
51° 33' 4.104" N, 21° 53' 31.308" E

Opis: Podczas wykonywania piątego lądowania w serii lotów egzaminacyjnych, po przyziemieniu na
pasie betonowym zapaliła się czerwona lampka sygnalizująca nie zablokowanie przedniego
podwozia na zamkach, a następnie przednie podwozie samoczynnie schowało się, w wyniku czego
doszło do uszkodzenia samolotu. Po wypuszczeniu podwozia przed lądowaniem sygnalizacja
położenia była prawidłowa. Dnia 27.06.2012 samolot poddano inspekcji wykonanej przez
licencjonowanego mechanika, w wyniku której stwierdzono, że najbardziej prawdopodobną
przyczyną incydentu jest nieprawidłowe wyregulowanie łącznika trzymającego dolny zastrzał
podwozia. Podczas inspekcji doszło do ponownego samoczynnego schowania się przedniej goleni.
Na samolocie w tym roku była wykonywana naprawa kratownicy przedniego podwozia.
Sprawdzenie tego elementu jest wykonywane przy przeglądzie 100FH na płatowcu.

Miejsce zdarzenia: Lotnisko Dęblin

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Samolot PIPER PA-34-200T SENECA II

Znaki rejestracyjne: SP-GKA

Numer akt: 670/12

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
20120670U.pdf160.9 KB
comments powered by Disqus