Utrudnienia w sterowaniu mocą prawego silnika samolotu Piaggio 180 Avanti I przyczyną zawieszenia go w eksploatacji 954/14

Data zdarzenia: 
26 June, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

po trasie EPSC - EPWA
Poland

Opis: W dniu 26.06.2014 r., w trakcie wykonywania lotu po trasie EPSC - EPWA, pilot odczuwał różnicę w sterowaniu mocą silników; przestawianie prawej manetki sterowania mocą silnika (POWER LEVER) odbywało się przy użyciu większej siły w stosunku do lewej manetki sterowania mocą silnika. Przed wyłączeniem silników przestawienie prawej manetki sterowania mocą silnika do pozycji IDLE odbyło się również przy użyciu dużej siły. Samolot został zawieszony w eksploatacji. Dokonano przeglądu stanu technicznego oraz koniecznej naprawy. Po wykonaniu testów z pozytywnym wynikiem samolot dopuszczono do eksploatacji.

Miejsce zdarzenia: TMA EPWA

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: Piaggio 180 Avanti I

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 954/14

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2014_0954_u.pdf222.33 KB
comments powered by Disqus