Błędne wskazania sygnalizacji NWS podczas rozbiegu samolotu Bombardier Canadair CL300 246/14

Data zdarzenia: 
28 February, 2014 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko London-Luton [EGGW]
United Kingdom
51° 52' 28.9992" N, 0° 22' 5.9988" E

Opis: Krótko po rozpoczęciu rozbiegu samolot zaczął skręcać w lewo, a PIC wychylił ster kierunku w prawo by temu przeciwdziałać i pojawiła się sygnalizacja NOSE WHEEL STEERING (NWS). Start został przerwany przy prędkości ok.70 kts. Załoga skołowała z pasa, pomagając sobie przy manewrowaniu hamulcami podwozia głównego. Po powrocie na stanowisko system NWS został zresetowany, lecz sygnalizacja nie zgasła. Samolot został dopuszczony do lotu na podstawie BJ MEL 32-50-01 cat.C, lot wykonano z NWS OFF. Po powrocie do EPWA w dn. 03.03.2014 r. przeczyszczono złącza elektryczne na podwoziu przednim, stwierdzono przy tym zanieczyszczenie złącza nr 1. Problem nie pojawił się ponownie.

Miejsce zdarzenia: lotnisko London-Luton [EGGW]

Państwo: Wielka Brytania

Rodzaj i typ statku powietrznego: Bombardier Canadair CL300

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 246/14

Powiązane raporty:

 

ZałącznikWielkość
2014_0246_u.pdf217.9 KB
comments powered by Disqus