CL30

Zdarzenie lotnicze na lotnisku UUWW z udziałem samolotu Bombardier Challenger CL-300 347/14

Data zdarzenia: 
28 March, 2014 (godzina nieokreślona)

 Opis: W czasie rozbiegu, przy prędkości około 60 kts, załoga przerwała start na skutek pojawienia się na CAS sygnalizacji „TAKE OFF CONFIGURATION”.

Błędne wskazania sygnalizacji NWS podczas rozbiegu samolotu Bombardier Canadair CL300 246/14

Data zdarzenia: 
28 February, 2014 (godzina nieokreślona)

Opis: Krótko po rozpoczęciu rozbiegu samolot zaczął skręcać w lewo, a PIC wychylił ster kierunku w prawo by temu przeciwdziałać i pojawiła się sygnalizacja NOSE WHEEL STEERING (NWS).

Zdarzenie samolotu BOMBARDIER CL-300 SP-ZSZ w FIR Praga 69/12

Data zdarzenia: 
23 January, 2012 (godzina nieokreślona)

Opis: Podczas wznoszenia do FL 360, TCAS na poziomie około 350 wygenerował komunikat
RA- ADJUST VERTICAL SPEED. Drugi samolot leciał na poziomie 370. Załoga odłączyła AP,

Usterka czujnika WOW w samolocie Bombardier BD-100 SP-ZSZ w trakcie lotu 389/11

Data zdarzenia: 
30 April, 2011 - 11:42

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 389/11

Miejsce zdarzenia: FIR Słowenia
Państwo: Słowenia

Spadek ciśnienia w układzie hydraulicznym samolotu Bombardier BD-100 SP-ZSZ w trakcie lotu 272/11

Data zdarzenia: 
3 April, 2011 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 272/11

Miejsce zdarzenia: lądowanie na lotnisku Nicea (LFMN)
Państwo: Francja

Spadek ciśnienia w prawej instalacji hydraulicznej samolotu Bombardier Challenger 300 SP-ZSZ w locie 779/09

Data zdarzenia: 
16 September, 2009 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 779/09

Miejsce zdarzenia: lot po trasie Moskwa (UUWW) - Warszawa (EPWA)
Państwo: Rosja / Polska

Usterka komputera i samoczynne odłączenie autopilota samolotu Bombardier Challenger 300 SP-ZSZ w trakcie lotu 778/09

Data zdarzenia: 
12 September, 2009 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 778/09

Miejsce zdarzenia: lot na trasie Moskwa (UUWW) - Piza (LIRP)
Państwo: Rosja / Włochy