Samoczynne przestawienie się łopat śmigła silnika nr 1 samolotu ATR-42/500 SP-EDF w chorągiewkę 374/07

Data zdarzenia: 
28 August, 2007 (godzina nieokreślona)

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 374/07

Miejsce zdarzenia: trasa lotu z Warszawy do Poznania
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot ATR-42/500
Znaki rejestracyjne: SP-EDF

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu polegającego na przestawieniu się łopat śmigła silnika nr 1 w chorągiewkę była nieprawidłowa praca AFU (Autofeather Unit) wywołana uszkodzeniem połączeń układów elektronicznych tego agregatu.

Zalecenia profilaktyczne:
1. Powiadomienie o zdarzeniu załogi EuroLOT-u podczas szkoleń okresowych
2. Powiadomienie producenta
3. Wnioskowanie do zarządu EuroLOT i działu techniki o priorytetowe wykonanie obsługi instalacji urządzenia MPC na samolocie SP-EDF
4. Kwartalne monitorowanie przez dział jakości wykonania biuletynu producenta silnika nr P&WC S.B. No 21742R1

ZałącznikWielkość
2007_374_U.pdf591.14 KB
comments powered by Disqus