Uchwała dot. wypadku samolotu Diamond DA42 Twin Star SP-NFI podczas lądowania z niedolotem 951/08

Data zdarzenia: 
28 December, 2008 - 14:26

Lokalizacja

Poland
52° 4' 27.894" N, 21° 11' 33.6516" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 951/08

Miejsce zdarzenia: lądowisko Konstancin
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Diamond Da42 Twin Star
Znaki rejestracyjne: SP-NFI

Przyczyna incydentu:
Przyczyną wypadku lotniczego był:
Błąd w technice pilotowania polegający na przeciągnięciu samolotu w końcowej fazie podejścia
do lądowania spowodowany nie uwzględnieniem pogorszenia właściwości lotnych i spadku
osiągów statku powietrznego w wyniku oblodzenia, co doprowadziło do przyziemienia z niedolotem
przed użytkową częścią „lądowiska” i uszkodzenia samolotu.

Okolicznościami sprzyjającymi zaistnieniu zdarzenia lotniczego były:
1. Niewłaściwe przygotowanie do lotu polegające na nie zapoznaniu się z prognozą pogody
na trasie przelotu i lotniska docelowego;
2. Zamierzony wlot w strefę oblodzenia, niezgodnie z IUwL samolotu Diamond DA42 Twin Star
o znakach rozpoznawczych SP-NFI;
3. Niewystarczająca wiedza pilota o niebezpiecznych zjawiskach pogodowych oraz zasadach
wykonywania lotów w warunkach występowania oblodzenia.

Zalecenia profilaktyczne:
Dokonać aktualizacji instrukcji w zakresie deklarowanej długości pasa „lądowiska” KONSTANCIN

ZałącznikWielkość
2008_951_U.pdf62.5 KB
comments powered by Disqus