Pęknięcie przedniej ogrzewanej szyby w kabinie załogi samolotu Antonov An-26B SP-FDS wskutek usterki elementu grzejnego 99/10

Data zdarzenia: 
29 January, 2010 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
51° 25' 52.086" N, 12° 14' 33.7848" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 99/10

Miejsce zdarzenia: lot Lipsk (EDDP) - Katowice (EPKT)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Antonov An-26B
Znaki rejestracyjne: SP-FDS

Przyczyna incydentu:
Najbardziej prawdopodobną przyczyną incydentu, polegającego na pęknięciu lewej przedniej
ogrzewanej szyby w kabinie załogi, było powstanie naprężeń w szybie wskutek jej lokalnego
przegrzania, spowodowanego jej miejscowym rozwarstwieniem w rejonie podłączenia
elementów grzejnych do instalacji elektrycznej.

Komisja akceptuje działania profilaktyczne zastosowane Przedsiębiorstwo EXIN sp. z o.o.:
Przeprowadzono zajęcia z personelem latającym odnośnie zasad eksploatacji szyb
ogrzewanych na ziemi i w powietrzu.

Komisja nie proponuje zaleceń profilaktycznych.

ZałącznikWielkość
2010_99_U.pdf56.62 KB
comments powered by Disqus