Lokalizacja
Opis: Uczeń-pilot wystartował do pierwszego lotu samodzielnego. Start i wznoszenie przebiegły prawidłowo, następnie kontroler EPMO TWR nakazał uczniowi-pilotowi oczekiwanie nad punktem India CTR EPMO z powodu podchodzącego do lądowania ruchu IFR. Uczeń-pilot prawidłowo wykonał polecenie, a po 8 - 9 minutach dostał polecenie od kontrolera kontynuowania podejścia do pasa DS 26. Podejście do lądowania przebiegało prawidłowo (było stabilne), przyziemienie na podwozie główne oraz dobieg również oceniono jako prawidłowe (przez instruktor). Do zdarzenia doszło przy wykonywaniu procedury rozpoczęcia startu przed zakończeniem dobiegu po lądowaniu - „touch and go” (start z konwojera). Przy rozbiegu, po dodaniu mocy przez ucznia-pilota samolot utracił kierunek, skręcając w stronę lewej krawędzi drogi startowej. Uczeń-pilot ujął mocy oraz zaczął hamować zaraz po zorientowaniu się, że utracił kontrolę nad kierunkiem toczenia samolotu. Spostrzegł, że klapy pozostały w pozycji „20”. Statek powietrzny opuścił drogę startową DS 26, przed drogą kołowania „C”, na trawiastą część lotniska. Samolot zatrzymał się na części trawiastej w odległości ok. 50 m od DS 26, w okolicy DK „C”.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Modlin (EPMO)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Sessna 152
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1534/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1534_rk.pdf | 223.66 KB |