Lokalizacja
Opis: W rejsie WAW-ODS podczas rozbiegu pojawiła się na EICAS sygnalizacja „GROUND SPOILERS FAIL”. Załoga przerwała start, samolot po zakołowaniu na stanowisko postojowe przekazano służbom technicznym. Kapitan omówił zdarzenie w dziale OQP. Analiza zapisu DVDR wykazała, że samolot podczas rozbiegu osiągnął prędkość 86 kts [IAS], a badanie przebiegu zjawiska wykazało, iż usterka była następstwem niewłaściwej naprawy samolotu po wcześniej dwukrotnie zaistniałej (i wpisanej w LDP60) takiej samej usterce: po rejsie WAWVIE w dn. 30.03.2015 (samolot dopuszczony do użytkowania po próbach wg AMM 27-00-00-801-A1200 z wynikiem zadowalającym) oraz po rejsie CDG-WAW w dn.01.04.2015 (samolot dopuszczony do użytkowania po wymianie czujnika GROUND SPOILER PROXIMITY SENSOR). Służby techniczne przeprowadziły regulację oraz próby ww. czujnika według AMM 27-61-03/500 z wynikiem zadowalającym i samolot dopuszczono do dalszej eksploatacji. W następnych lotach usterka nie powtórzyła się.
Miejsce zdarzenia: lotnisko im. F. Chopina w Warszawie (EPWA)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: Embraer ERJ-175
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 419/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_0419_u.pdf | 207.64 KB |