Lokalizacja
Opis: Pilot szybowcowy z nalotem ogólnym około 260 godzin wykonał o godzinie 14:04 LMT start za wyciągarką z zamiarem nawiązania kontaktu z termicznymi prądami wznoszącymi. Był to jego siódmy lot w tym sezonie szybowcem typu Jantar. Po starcie za wyciągarką i wyczepieniu na wysokości około 300 m, schował podwozie i rozpoczął poszukiwanie noszeń termicznych lecąc po północnym kręgu nadlotniskowym. Będąc na pozycji "z wiatrem" prawego kręgu nie wypuścił podwozia ani nie zgłosił pozycji przez radio. Następnie na wysokości 180 m w okolicy trzeciego zakrętu, gdzie nie napotkał spodziewanych noszeń termicznych, podjął decyzję o lądowaniu i kontynuował manewr do lądowania ze schowanym podwoziem. W wyniku przyziemienia bez podwozia nastąpiło lekkie uszkodzenie szybowca - zniszczenie lakieru na dolnej części kadłuba. Po demontażu miski siedzeniowej stwierdzono miejscowe odlaminowanie od skorupy kadłuba szczątkowych wręg znajdujących się w dolnej części kadłuba w rejonie kabiny pilota.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Białystok-Krywlany (EPBK)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: SZD-48-3 Jantar Std 3
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1914/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1914_rk.pdf | 211.8 KB |