Lokalizacja
Opis: Podczas uruchamiania śmigłowca na lądowisku, FADEC silnika nr 1 nie przeszedł autotestu. Wskazówka silnika nr 1 na wskaźniku CAD wyświetliła się, lecz pozostawała w pozycji "0", wyświetliła się przestroga IDLE oraz stwierdzono brak autotestu TRQ i TOT. Po około minucie, po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora, pilot przystąpił do drugiej próby uruchomienia śmigłowca. Autotesty przebiegły prawidłowo, silniki uruchomiły się bez zastrzeżeń. Po powrocie do bazy i wyłączeniu śmigłowca pilot w obecności mechanika ponownie przetestował układ FADEC silnika nr 1. Sytuacja powtórzyła się jak poprzednio (wskazówka silnika nr 1 na wskaźniku CAD, w pozycji "0", wyświetliła się przestroga IDLE oraz brak autotestu). Pilot zawiesił śmigłowiec w eksploatacji, powiadomił inżyniering oraz zgłosił zdarzenie zgodnie z obowiązującą procedurą.
Miejsce zdarzenia: lotnisko Białystok-Krywlany (EPBK)
Państwo: Polska
Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+
Znaki rejestracyjne:
Numer akt: 1253/15
Powiązane raporty:
Załącznik | Wielkość |
---|---|
2015_1253_rk.pdf | 212.92 KB |