Zdarzenie lotnicze podczas uruchamiania śmigłowca EC 135 P2+ 1253/15

Data zdarzenia: 
3 July, 2015 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

lotnisko Białystok-Krywlany (EPBK)
Poland
53° 6' 5.0004" N, 23° 10' 14.4012" E

 Opis: Podczas uruchamiania śmigłowca na lądowisku, FADEC silnika nr 1 nie przeszedł autotestu. Wskazówka silnika nr 1 na wskaźniku CAD wyświetliła się, lecz pozostawała w pozycji "0", wyświetliła się przestroga IDLE oraz stwierdzono brak autotestu TRQ i TOT. Po około minucie, po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora, pilot przystąpił do drugiej próby uruchomienia śmigłowca. Autotesty przebiegły prawidłowo, silniki uruchomiły się bez zastrzeżeń. Po powrocie do bazy i wyłączeniu śmigłowca pilot w obecności mechanika ponownie przetestował układ FADEC silnika nr 1. Sytuacja powtórzyła się jak poprzednio (wskazówka silnika nr 1 na wskaźniku CAD, w pozycji "0", wyświetliła się przestroga IDLE oraz brak autotestu). Pilot zawiesił śmigłowiec w eksploatacji, powiadomił inżyniering oraz zgłosił zdarzenie zgodnie z obowiązującą procedurą.

Miejsce zdarzenia: lotnisko Białystok-Krywlany (EPBK)

Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: EC 135 P2+

Znaki rejestracyjne:

Numer akt: 1253/15

Powiązane raporty:

ZałącznikWielkość
2015_1253_rk.pdf212.92 KB
comments powered by Disqus