Dwukrotne przerwanie startu samolotu Dassault Falcon 2000 GI-TIG spowodowane usterką systemu ogrzewania odbiornikow ciśnień powietrznych 942/09

Data zdarzenia: 
3 November, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Warszawa
Poland
52° 9' 42.9444" N, 20° 58' 49.7856" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 942/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Warszawa - Okęcie (EPWA)
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Dassault Falcon 2000
Znaki rejestracyjne: GI-TIG

Przyczyna incydentu:
Pozostawienie przez obsługe techniczna w trakcie przeprowadzania prac okresowych dwóch
bezpieczników odpowiedzialnych za funkcjonowanie systemu ogrzewania odbiorników cisnien
powietrznych w pozycji „wyłaczone” oraz niezauważenie tego faktu przez załoge w trakcie wykonywania
przegladu przedlotowego.

Zalecenia profilaktyczne:
Komisja akceptuje zalecenia profilaktyczne sformułowane przez Firme TAG Aviation polegajace na:
1. Sformułowaniu biuletynu informacyjnego skierowanego do całosci personelu latajacego firmy TAG
Aviation, podkreslajacego ważność prawidłowo wykonanego wizualnego sprawdzenia statku
powietrznego przed lotem, ze szczególnym uwzglednieniem nocnych warunków oswietlenia
i koniecznosci używania do tego celu latarek pokładowych.
2. Przekazaniu informacji do całosci personelu technicznego Firmy, o pozostawianiu bezpieczników
w położeniu właczonym przed dopuszczeniem statku powietrznego do lotu, a uprzednio wyłaczonych
w trakcie wykonywania przegladu technicznego.

ZałącznikWielkość
2009_942_U.pdf54.05 KB
comments powered by Disqus