Uszkodzenie jednej z opon podwozia samolotu Embraer 170 SP-LDA wskutek zablokowania koła przez nieprawidłowe działanie układu antypoślizgowego 1043/09

Data zdarzenia: 
5 December, 2009 (godzina nieokreślona)

Lokalizacja

Poland
52° 18' 20.3652" N, 4° 46' 46.7544" E

Uchwała Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotycząca zdarzenia numer: 1043/09

Miejsce zdarzenia: lotnisko Amsterdam - Shiphol
Państwo: Polska

Rodzaj i typ statku powietrznego: samolot Embraer 170
Znaki rejestracyjne: SP-LDA

Przyczyna incydentu:
Przyczyną incydentu, polegającego na zablokowaniu wewnętrznego koła lewego podwozia
głównego i uszkodzeniu ogumienia, było błędne oznakowanie wiązek elektrycznych
nadajników prędkości obrotowej kół podwozia przez producenta podwozia, co doprowadziło
do niewłaściwego ich podłączenia oraz niewłaściwego działania układu przeciwpoślizgowego
(„anti-skid”) lewego podwozia głównego.

Zalecenie profilaktyczne:
Przekazać informacje z badania incydentu do służbowego wykorzystania w LOT AMS.

ZałącznikWielkość
2009_1043_U.pdf57.15 KB
comments powered by Disqus